Deze website maakt gebruik van cookies. Aan de hand van die cookies verzamelt en analyseert Truncus.eu informatie over uw bezoek. Wilt u genieten van een optimale gebruikerservaring? Kies dan voor ‘Accepteer alle cookies’. Truncus.eu bewaart uw cookievoorkeuren. U kan ze op elk moment aanpassen via ‘Voorkeuren instellen’. Meer weten? Raadpleeg onze Cookieverklaring.
Functionele cookies zorgen ervoor dat alle onderdelen van de Website optimaal functioneren. Dit zijn cookies die noodzakelijk zijn voor de goede werking en de beveiliging van de Website. Deze cookies kunnen zonder toestemming worden geplaatst
Cookie Name | Expiration Time | Description |
---|---|---|
cc-hide | 30 dagen | Deze cookie wordt geplaatst indien u alle cookies accepteert. |
cc-cookie-necessary | 30 dagen | Deze cookie wordt geplaatst indien u enkel de noodzakelijke cookies accepteert. |
cc-cookie-marketing | 30 dagen | Deze cookie wordt geplaatst indien u de marketingcookies accepteert. |
cc-cookie-analytics | 30 dagen | Deze cookie wordt geplaats indien u de analytische cookies accepteert. |
frontend_language |
30 dagen | Zo blijft uw taalvoorkeur bewaard, opdat u het niet bij elk bezoek opnieuw moet kiezen. |
PHPSESSID |
Sessie | Deze sessie cookie wordt standaard door PHP gebruikt bij de communicatie tussen de webserver en de browser. Elke bezoeker krijgt van PHP een unieke en automatische ID. |
Analytische cookies geven weer hoe u de Website gebruikt. Op basis van deze verzamelde informatie wordt een statistische analyse gemaakt om zo de structuur, navigatie en inhoud van de website gebruiksvriendelijker te maken en te verbeteren.
Cookie Name | Expiration Time | Description |
---|---|---|
_ga |
2 jaar | Gebruikersidentificatie voor de analyse van websitebezoeken. |
_gid |
24 uur | Volgt uw pad door website voor de analyse van websitebezoeken. |
_gat |
1 minuut | Verzoekrate beperken voor de analyse van websitebezoeken. |
AMP_TOKEN |
30 seconden tot 1 jaar | Bevat een token dat kan worden gebruikt om een client-ID op te halen uit de AMP-client-ID-service. |
_gac_<property-id> |
90 dagen | Bevat campagnegerelateerde informatie voor de gebruiker. Als u uw Google Analytics- en Google Ads-accounts hebt gekoppeld, lezen Google Ads-website-conversietags deze cookie tenzij u zich afmeldt. |
__utma |
2 jaar |
Het aantal keer dat u de Website bezoekt, wanneer uw eerste bezoek en wanneer uw laatste bezoek was. |
__utmb, __utmc |
__utmb vervalt na elke sessie, __utmc 30 minuten na het laatste paginabezoek |
Tijdstip wanneer u de Website binnenkomt en wanneer u hem verlaat. |
__utmt |
10 minuten | Verlaagt de aanvraagsnelheid van de service, waardoor de verzameling van gegevens op sites met veel verkeer beperkt wordt. |
__utmv |
2 jaar | Wordt gebruikt om aangepaste variabele gegevens op bezoekersniveau op te slaan. |
__utmz |
6 maanden | Waar u vandaan komt, welke zoekmachine u gebruikt, op welke link u geklikt hebt, welke zoekwoorden u gebruikte en waar en wanneer u zich bevond toen u de Website binnenkwam. |
Via marketingcookies wordt het online advertentieaanbod gepersonaliseerd. Aan de hand van een profiel, opgesteld op basis van uw klik- en surfgedrag op de site, krijgen zowel de website als derden inzicht in de campagneprestaties. Hieronder worden tevens de socialemediacookies verstaan.
Cookie | Vervaltermijn | Inhoud en doel |
---|---|---|
e | 2 jaar | Delen van artikels op social media. Deze cookie houdt bij of u via de Website artikels deelt op sociale media via de share buttons. |
c_id | 1 maand | Facebook ID voor authentificatie. |
Je bent met success ingeschreven op de nieuwsbrief.
Internetplatformen en mobiele applicaties doen definitief hun intrede in de bancaire wereld. De klant is niet langer beperkt door de openingsuren van het bankkantoor. Digitale platformen stellen de bank in staat om elke klant, hoe groot het vermogen ook, op een schijnbaar meer persoonlijke manier aan te spreken. Iedereen wordt als het ware private cliënt. Private banking democratiseert, toch zeker aan de oppervlakte.
Net omdat digitale platformen het mogelijk maken, zal de klant van de private bank veel meer het initiatief nemen dan vroeger. Er zal een eis zijn naar een meer gepersonaliseerd aanbod. Er zal een vraag zijn naar meer en directe interactie, gelijk wanneer en gelijk waar. De roep naar meer transparantie zal luider klinken en verdoken commissielonen zullen verdwijnen. Deze revolutie zal zich des te sneller voltrekken naarmate een nieuwe generatie klanten in het private banking segment terecht komt. Deze mensen zijn niet alleen opgegroeid met Google, Facebook, Snapchat, Uber, Zalando en HelloFresh, ze hebben misschien fortuin gemaakt in de internetwereld.
Digitale platformen bieden nieuwe mogelijkheden om private banking klanten te benaderen en er is een vraag (lees gerust een luide roep) om een andere soort dienstverlening. Dit biedt grote opportuniteiten maar het is eveneens het eerste deel van onze paradox.
Een bijzonder goede studie van het advieskantoor PWC over de evolutie van bankieren in aanloop van 2020 stelt ineens het tweede deel van onze paradox zonneklaar: bankiers zien de toenemende wettelijke en compliance eisen als allergrootste uitdaging voor hun sector.
In nasleep van de financiële crisis van 2008/2009, is de bancaire regelgeving drastisch toegenomen. Niet enkel zijn kapitaaleisen strenger geworden, de manier waarop een klant benaderd wordt, is in toenemende mate gereglementeerd. Dit zorgt ervoor dat klanten opgedeeld worden in een beperkt aantal categorieën. Vermogensbeheer wordt gekoppeld aan deze “vakjes” en portefeuilles worden via digitale platformen per categorie in volume uitgerold. Binnen deze beweging zien we een stijgend aanbod van standaardproducten die vaak niets meer zijn dan het volgen van een index: als de hele wereld de index volgt en verkeerd is, dan kan alvast niemand ons met de vinger wijzen als we op die manier ook verkeerd zijn. Het is een gemakkelijkheidsoplossing die zich leent tot standaardwerk en hoge volumes.
Nieuwe regelgeving zorgt dat er minder ruimte voor daadwerkelijk privaat bankieren overblijft op grotere schaal. Het is deze paradox die de basis is van onze overtuiging dat private banking in de toekomst een keuze zal zijn: volumewerk via digitale platformen of een niche van persoonlijke interactie. De keuze zal wel moeten gemaakt worden en het speelveld zal zich wijzigen.
Truncus juicht de democratisering van private banking diensten toe. De democratisering van private banking zal zorgen voor uniforme bancaire diensten en dit voor een breder publiek tegen een transparantere vergoeding.
Op hetzelfde moment zal een beperkte niche zoeken naar meer persoonlijke relaties die de ‘robotsfeer’ overstijgen. Het zijn het soort interacties waar een diepgaande lange termijnrelatie niet enkel naar waarde wordt geschat maar als noodzakelijk wordt ervaren. In deze relatie zal de echte toegevoegde waarde van de vermogensadviseur scherper gesteld worden en eveneens duidelijker worden. Truncus bevindt zich in deze niche.
De private banker-klant zal een keuze maken in een digitale wereld die nieuwe mogelijkheden opent. De keuze zal pertinent zijn en de afscheiding tussen het digitale, gestandaardiseerde ‘robotmodel’ en het daadwerkelijk privaat bankieren met toegevoegde waarde zal zich scherper aanbieden.
Je bent met success ingeschreven op de nieuwsbrief.