Deze website maakt gebruik van cookies. Aan de hand van die cookies verzamelt en analyseert Truncus.eu informatie over uw bezoek. Wilt u genieten van een optimale gebruikerservaring? Kies dan voor ‘Accepteer alle cookies’. Truncus.eu bewaart uw cookievoorkeuren. U kan ze op elk moment aanpassen via ‘Voorkeuren instellen’. Meer weten? Raadpleeg onze Cookieverklaring.
Functionele cookies zorgen ervoor dat alle onderdelen van de Website optimaal functioneren. Dit zijn cookies die noodzakelijk zijn voor de goede werking en de beveiliging van de Website. Deze cookies kunnen zonder toestemming worden geplaatst
Cookie Name | Expiration Time | Description |
---|---|---|
cc-hide | 30 dagen | Deze cookie wordt geplaatst indien u alle cookies accepteert. |
cc-cookie-necessary | 30 dagen | Deze cookie wordt geplaatst indien u enkel de noodzakelijke cookies accepteert. |
cc-cookie-marketing | 30 dagen | Deze cookie wordt geplaatst indien u de marketingcookies accepteert. |
cc-cookie-analytics | 30 dagen | Deze cookie wordt geplaats indien u de analytische cookies accepteert. |
frontend_language |
30 dagen | Zo blijft uw taalvoorkeur bewaard, opdat u het niet bij elk bezoek opnieuw moet kiezen. |
PHPSESSID |
Sessie | Deze sessie cookie wordt standaard door PHP gebruikt bij de communicatie tussen de webserver en de browser. Elke bezoeker krijgt van PHP een unieke en automatische ID. |
Analytische cookies geven weer hoe u de Website gebruikt. Op basis van deze verzamelde informatie wordt een statistische analyse gemaakt om zo de structuur, navigatie en inhoud van de website gebruiksvriendelijker te maken en te verbeteren.
Cookie Name | Expiration Time | Description |
---|---|---|
_ga |
2 jaar | Gebruikersidentificatie voor de analyse van websitebezoeken. |
_gid |
24 uur | Volgt uw pad door website voor de analyse van websitebezoeken. |
_gat |
1 minuut | Verzoekrate beperken voor de analyse van websitebezoeken. |
AMP_TOKEN |
30 seconden tot 1 jaar | Bevat een token dat kan worden gebruikt om een client-ID op te halen uit de AMP-client-ID-service. |
_gac_<property-id> |
90 dagen | Bevat campagnegerelateerde informatie voor de gebruiker. Als u uw Google Analytics- en Google Ads-accounts hebt gekoppeld, lezen Google Ads-website-conversietags deze cookie tenzij u zich afmeldt. |
__utma |
2 jaar |
Het aantal keer dat u de Website bezoekt, wanneer uw eerste bezoek en wanneer uw laatste bezoek was. |
__utmb, __utmc |
__utmb vervalt na elke sessie, __utmc 30 minuten na het laatste paginabezoek |
Tijdstip wanneer u de Website binnenkomt en wanneer u hem verlaat. |
__utmt |
10 minuten | Verlaagt de aanvraagsnelheid van de service, waardoor de verzameling van gegevens op sites met veel verkeer beperkt wordt. |
__utmv |
2 jaar | Wordt gebruikt om aangepaste variabele gegevens op bezoekersniveau op te slaan. |
__utmz |
6 maanden | Waar u vandaan komt, welke zoekmachine u gebruikt, op welke link u geklikt hebt, welke zoekwoorden u gebruikte en waar en wanneer u zich bevond toen u de Website binnenkwam. |
Via marketingcookies wordt het online advertentieaanbod gepersonaliseerd. Aan de hand van een profiel, opgesteld op basis van uw klik- en surfgedrag op de site, krijgen zowel de website als derden inzicht in de campagneprestaties. Hieronder worden tevens de socialemediacookies verstaan.
Cookie | Vervaltermijn | Inhoud en doel |
---|---|---|
e | 2 jaar | Delen van artikels op social media. Deze cookie houdt bij of u via de Website artikels deelt op sociale media via de share buttons. |
c_id | 1 maand | Facebook ID voor authentificatie. |
Je bent met success ingeschreven op de nieuwsbrief.
We kunnen er niet meer omheen: trackers hebben de jongste jaren sterk aan populariteit gewonnen. Op het moment dat de meeste fondsen er niet in slagen om boven de indexen te scoren, grijpen steeds meer investeerders naar dergelijke indexfondsen. Zijn trackers een goed alternatief? En hoe implementeer je ze het best?
Trackers zijn een kopie van een index, meer specifiek beleg je in de onderliggende aandelen van een index. Deze fondsen worden passief beheerd. Dit staat in schril contrast met actief beheerde fondsen waarbij de fondsbeheerder de investeringsbeslissingen neemt.
Trackers kunnen gemakkelijk aangewend worden om op korte termijn een marktblootstelling op te bouwen nadat er een correctie is geweest die weinig economisch onderbouwd is, bijvoorbeeld een tweet van Trump, een oorlogsdreiging of een stemmingsronde voor de Brexit. Dergelijke macro-economische en politieke gebeurtenissen kunnen kortstondige zware koersreacties uitlokken. Dankzij trackers kan je gebruik maken van zo’n marktschommelingen: koop een tracker op een moment van lage koers en verkoop op het moment dat de markt zich weer herstelt. Buy low(er), sell high(er). Bij trackers is er geen sprake van een emotionele band waardoor de beslissing tot verkoop sneller gemaakt wordt.
Deze manier van werken gaat tegen de stroom in. Er is discipline nodig om het juiste moment van aan- en verkoop van trackers te bepalen. Het is daarbij aangeraden om beroep te doen op een beheerder die de juiste dosis focus en inschattingsvermogen heeft om deze beslissingen te nemen.
Investeren in een tracker hoeft niet per definitie als negatief bestempeld te worden. Wij geloven echter niet in de waardecreatie ervan op lange termijn aangezien er geen fundamenteel research voorafgaat aan de samenstelling. Belangrijke elementen zoals de waarden, de kwaliteit van de earnings en de schuldgraad worden niet onder de loep genomen. Zet trackers dus niet in als kerninvestering, maar gebruik ze enkel als een satelliet; dat extraatje on the side.
Je bent met success ingeschreven op de nieuwsbrief.