Deze website maakt gebruik van cookies. Aan de hand van die cookies verzamelt en analyseert Truncus.eu informatie over uw bezoek. Wilt u genieten van een optimale gebruikerservaring? Kies dan voor ‘Accepteer alle cookies’. Truncus.eu bewaart uw cookievoorkeuren. U kan ze op elk moment aanpassen via ‘Voorkeuren instellen’. Meer weten? Raadpleeg onze Cookieverklaring.
Functionele cookies zorgen ervoor dat alle onderdelen van de Website optimaal functioneren. Dit zijn cookies die noodzakelijk zijn voor de goede werking en de beveiliging van de Website. Deze cookies kunnen zonder toestemming worden geplaatst
Cookie Name | Expiration Time | Description |
---|---|---|
cc-hide | 30 dagen | Deze cookie wordt geplaatst indien u alle cookies accepteert. |
cc-cookie-necessary | 30 dagen | Deze cookie wordt geplaatst indien u enkel de noodzakelijke cookies accepteert. |
cc-cookie-marketing | 30 dagen | Deze cookie wordt geplaatst indien u de marketingcookies accepteert. |
cc-cookie-analytics | 30 dagen | Deze cookie wordt geplaats indien u de analytische cookies accepteert. |
frontend_language |
30 dagen | Zo blijft uw taalvoorkeur bewaard, opdat u het niet bij elk bezoek opnieuw moet kiezen. |
PHPSESSID |
Sessie | Deze sessie cookie wordt standaard door PHP gebruikt bij de communicatie tussen de webserver en de browser. Elke bezoeker krijgt van PHP een unieke en automatische ID. |
Analytische cookies geven weer hoe u de Website gebruikt. Op basis van deze verzamelde informatie wordt een statistische analyse gemaakt om zo de structuur, navigatie en inhoud van de website gebruiksvriendelijker te maken en te verbeteren.
Cookie Name | Expiration Time | Description |
---|---|---|
_ga |
2 jaar | Gebruikersidentificatie voor de analyse van websitebezoeken. |
_gid |
24 uur | Volgt uw pad door website voor de analyse van websitebezoeken. |
_gat |
1 minuut | Verzoekrate beperken voor de analyse van websitebezoeken. |
AMP_TOKEN |
30 seconden tot 1 jaar | Bevat een token dat kan worden gebruikt om een client-ID op te halen uit de AMP-client-ID-service. |
_gac_<property-id> |
90 dagen | Bevat campagnegerelateerde informatie voor de gebruiker. Als u uw Google Analytics- en Google Ads-accounts hebt gekoppeld, lezen Google Ads-website-conversietags deze cookie tenzij u zich afmeldt. |
__utma |
2 jaar |
Het aantal keer dat u de Website bezoekt, wanneer uw eerste bezoek en wanneer uw laatste bezoek was. |
__utmb, __utmc |
__utmb vervalt na elke sessie, __utmc 30 minuten na het laatste paginabezoek |
Tijdstip wanneer u de Website binnenkomt en wanneer u hem verlaat. |
__utmt |
10 minuten | Verlaagt de aanvraagsnelheid van de service, waardoor de verzameling van gegevens op sites met veel verkeer beperkt wordt. |
__utmv |
2 jaar | Wordt gebruikt om aangepaste variabele gegevens op bezoekersniveau op te slaan. |
__utmz |
6 maanden | Waar u vandaan komt, welke zoekmachine u gebruikt, op welke link u geklikt hebt, welke zoekwoorden u gebruikte en waar en wanneer u zich bevond toen u de Website binnenkwam. |
Via marketingcookies wordt het online advertentieaanbod gepersonaliseerd. Aan de hand van een profiel, opgesteld op basis van uw klik- en surfgedrag op de site, krijgen zowel de website als derden inzicht in de campagneprestaties. Hieronder worden tevens de socialemediacookies verstaan.
Cookie | Vervaltermijn | Inhoud en doel |
---|---|---|
e | 2 jaar | Delen van artikels op social media. Deze cookie houdt bij of u via de Website artikels deelt op sociale media via de share buttons. |
c_id | 1 maand | Facebook ID voor authentificatie. |
Ons team staat klaar voor u en uw familie om samen uw doelstellingen te realiseren. Wij zorgen ervoor dat u een vast persoonlijk aanspreekpunt heeft zodat we een continuïteit in deze vertrouwensrelatie kunnen nastreven. Wij onderscheiden ons door de professionaliteit en complementariteit van onze mensen. Zij koppelen dagelijks hun kennis en ervaring aan een klantgerichte houding om zo een antwoord te bieden op al uw financiële, fiscale en juridische vragen en bezorgdheden, met aandacht voor de complexiteit van uw patrimonium.
CEO
Stefaan Vanden Berghe werd vennoot bij Truncus in 2013. Stefaan was voorheen werkzaam voor BBL – ING als kantoordirecteur en private banker. Hij vervolgde zijn loopbaan bij ABN AMRO waar hij verantwoordelijk was voor adviesbeheer regio West-Vlaanderen en als senior Investment Advisor bij Puilaetco Dewaay Private Bankers, verantwoordelijk voor discretionair en adviesbeheer West-Vlaanderen en vast lid van het macro-economisch en strategisch comité en van het portfolio construction comité. Stefaan is master in de rechtsgeleerdheid (Universiteit Gent) en volgde een General Management Program aan Vlerick. Hij is gehuwd en heeft 4 kinderen.
Managing partner
Pieter Van Neste heeft VGD Family Office, nu Truncus, eind 2001 opgestart en werd medezaakvoerder en partner in 2008. Pieter was voorheen werkzaam voor Bacob Bank – Artesia Services, als administrator van beleggingsfondsen en aansluitend als IT-coördinator voor de afdeling beleggingsfondsen. Pieter is bachelor in bedrijfskunde met specialisatie in accountancy en fiscaliteit en haalde een master in gouvernementele Europese instanties (Hogeschool Gent). Hij is gehuwd en heeft 2 zonen.
Managing director - certified compliance officer
Griet behaalde een master in de rechten aan de UGent (cum laude) en startte haar carrière in de advocatuur, met specialisatie in consumenten- en ondernemingsrecht en compliance. Zij vervoegde Truncus in november 2016, werd erkend compliance officer in 2019, en maakt sinds 2021 deel uit van de raad van bestuur en het directiecomité. In 2023 studeerde ze af aan het KULeuven Sustainability Leadership Programme.
Zij is gehuwd en heeft een dochter (°2018) en een zoon (°2021).
Niet-uitvoerend bestuurder
Hugo Van Geet is oprichter en bezieler van VGD Accountans en Belastingsconsulenten en VGD Bedrijfsrevisoren. Vanuit deze groep stichtte hij VGD Family Office waaruit Truncus ontstond. In 2012 bereikte Hugo de leeftijdsgrens binnen VGD groep wat hem toeliet om een actieve rol op te nemen bij Truncus. Hugo kan terugvallen op een extensieve ervaring op het gebied van bedrijfsvoering, begeleiding van familiebedrijven, estate planning en compliance. Hij is bestuurder bij verschillende ondernemingen waaronder Truncus en voorzitter van de raad van bestuur van de Koninklijke Filharmonie van Vlaanderen. Daarenboven was hij compliance officer bij Truncus van 2014 tot 2019.
Niet-uitvoerend bestuurder en voorzitter raad van bestuur
Dhr. Piet Van Geet is de derde zoon van dhr. Hugo Van Geet (stichter Truncus). Hij behaalde een masterdiploma in toegepaste economische wetenschappen en vulde dit aan met een master-na-master in fiscaal recht aan Universiteit Antwerpen. Dankzij zijn ervaring als financieel adviseur (VGD Groep) en CFO van Drylock Technologies en het familiale bedrijf VGP heeft Piet de nodige kennis en vaardigheden verworven inzake ondernemerschap, financiële analyse en rapportering. Hij heeft een ‘can do’-mentaliteit, neemt graag initiatief en denkt probleemoplossend. Zijn structurele en strategische benadering biedt een meerwaarde binnen Truncus, waar hij sinds oktober 2020 benoemd werd als voorzitter van de raad van bestuur. Piet is gehuwd, heeft twee kinderen en is een gepassioneerd oldtimerverzamelaar.
Niet-uitvoerend onafhankelijk bestuurder
Rudi heeft al meer dan 30 jaar ervaring in de bankensector. Hij startte zijn carrière bij ING. Sinds 2012 is Rudi managing director/CEO van verschillende bedrijven in de groep van familie De Clerck: Datex nv, Cefima nv, Immo Desan nv en CKV Bank. Hij heeft een master in Rechten behaald aan de Universiteit van Gent.
Niet-uitvoerend bestuurder
Ivan is hoofdeconoom bij Stichting Merito, associate fellow Itinera Institute en professor aan de Antwerp Management School. Hij heeft een verleden in de banksector als senior economist van ING en heeft al verschillende boeken op zijn naam staan, zoals ‘De rekening moet kloppen’ (2015) en ‘Overheid + Markt’ (2020). Ivan behaalde een masterdiploma in Applied Economics, Public Economics aan de Universiteit van Antwerpen.
Niet-uitvoerend bestuurder
Leen is momenteel CEO bij het advocatenkantoor Monard Law en was voorheen Head of General Legal Affairs in de financiële sector. Ze heeft jarenlange ervaring in legal, corporate en governance domeinen binnen de financiële sector. Daarnaast is zij ook voorzitter van de raad van bestuur bij operahuis De Munt, bestuurder bij Voka en bij de Thomas More-hogeschool. Zij heeft een master in Rechten, aangevuld met een opleiding Business Economics (KU Leuven).
Senior family officer (zelfstandig)
Katrien Yde lag mee aan de basis van Truncus. Zij is sinds de start in 2003 als family officer verantwoordelijk voor de opvolging van de relaties met een aantal families. Katrien was voorheen werkzaam bij Generale Bank - Fortis Bank gedurende 17 jaar in ondernemingsbankieren en kredieten. Zij is master Toegepaste Economische Wetenschappen (UFSIA) en master Financieel Management (VLEKHO). Zij werkt zelfstandig via haar vennootschap Katrien Yde Advies en Management BV.
Family officer
Greet is afgestudeerd als regentaat aangevuld met een diploma in TEW. Ze heeft 30 jaar ervaring achter de rug in de financiële sector. Binnen de KBC Groep was Greet actief in de marktenzaal waar ze vooral advies gaf over munt- en renterisico's. Sinds eind 2018 heeft ze het Truncus team vervoegd. Ze is gehuwd en heeft 2 kinderen.
Family officer
Melanie heeft een master in sociologie en bedrijfseconomie. Ze startte haar carrière in de banksector in 2013 waar ze vooral als personal banker actief was. Dankzij een extra opleiding estate planning aan de Antwerp Management School beschikt ze over de juiste kennis inzake vermogensplanning. Sinds maart 2019 is ze aan de slag bij Truncus als family officer. Melanie woont samen met haar partner en heeft 2 dochters.
Family officer
Aurélie heeft een master in de rechten aangevuld met een manama Notariaat. Ze startte haar carrière bij een advocatenkantoor als specialiste vermogensplanning. Aurélie heeft de nodige kennis en ervaring vergaard om klanten te begeleiden bij het uitwerken van familiale planningen op een fiscaalvriendelijke manier. Deze vakkennis in combinatie met haar empathisch vermogen en luisterend oor vormen de ideale basis voor haar functie als family officer en sluiten nauw aan bij de waarden van Truncus.
Estate planner
Bruno Van Steenberge heeft een master in de rechten aangevuld met een manama Notariaat. Dankzij ruim 8 jaar ervaring als notarieel jurist heeft hij de nodige expertise opgebouwd inzake familiaal vermogensrecht (schenkingen, zorgvolmacht, erfenis, …) en andere aspecten van het burgerlijk recht. In zijn functie als estate planner zal hij deze kennis inzetten om de juridische en fiscale vragen van onze klanten te beantwoorden en samen te zoeken naar een oplossing op maat van de klant.
Backoffice medewerker family office
Katleen is al meer dan 10 jaar een vaste waarde binnen het bedrijf. Als backoffice medewerker biedt zij ondersteuning aan het family office departement waar ze klantendossiers en -portefeuilles tot in het kleinste detail opvolgt. Deze manier van werken heeft ze te danken aan 20 jaar ervaring als administratief medewerker bij een immobiliënkantoor. Katleen studeerde af als graduaat boekhouding-fiscaliteit in Antwerpen.
Back office medewerker family office
Inge is al sinds 2014 werkzaam bij Truncus. Haar functie als backoffice medewerker evolueerde mee met de groei van het bedrijf. Zo begon ze binnen het family office departement waar ze haar ervaring als administratief medewerker ten volle kon inzetten. Later werd dit aangevuld met office management en ondersteuning aan de boekhouding. Inge behaalde een graduaat boekhouding in Oudenaarde.
Backoffice medewerker family office
Ilayda heeft een professionele bachelorsdiploma Bedrijfsmanagement, met een specialisatie in financiën en verzekeringen (Arteveldehogeschool). Ze zette haar eerste carrièrestap bij DVV Partners waar ze na haar stage een vaste commerciële job aangeboden kreeg als verzekeringsconsulente. Daar vergaarde ze de nodige ervaring die ze vandaag kan toepassen in haar functie als backoffice medewerker bij Truncus Family Office: klanten adviseren, administratieve opvolging van hun dossier en deze afstemmen op de huidige situatie van de klant.
Senior wealth manager (zelfstandige agent)
Vemis bv, met zaakvoerder Rob Van Eeckhout, is sinds april 2015 verbonden aan Truncus als zelfstandig agent in bank- en beleggingsdiensten. Rob Van Eeckhout heeft meer dan 20 jaar ervaring als familiaal vermogensadviseur. Hij is master in de Handelswetenschappen met specialisatie Financieel Beleid en Beleggingsleer (KU Leuven). Hij is gehuwd en woonachtig in de regio van Gent.
Senior wealth manager (zelfstandige agent)
Gcv De Maesschalck David, met gelijknamige zaakvoerder, is sinds juni 2018 verbonden aan Truncus als zelfstandig agent in bank- en beleggingsdiensten. David De Maesschalck heeft meer dan 18 jaar nationale en internationale ervaring in de financiële sector. Binnen KBC Groep werkte hij onder andere als relatiebeheerder financiële instellingen voor de Angelsaksische regio en als Sales voor KBC Securities Services. Daarnaast werkte hij ruim 6 jaar als relatiebeheerder private banking bij KBC waarbij hij in hoofdzaak verantwoordelijk was voor de regio Antwerpen en Mechelen. David is master in de rechten (Universiteit Gent) en houder van een postgraduaat aan de Fiscale Hogeschool (Brussel). Daarenboven behaalde hij de graad van certified private banker aan de Febelfin Academy. Hij heeft 1 zoon en 1 dochter.
Wealth manager
Sinds eind 2021 is Alexander actief als wealth manager bij Truncus. Hij heeft reeds 20 jaar ervaring in de financiële sector: na zijn studies ging Alexander direct aan de slag in een Belgische grootbank en groeide daar snel door van commercieel adviseur naar zelfstandig kantoorhouder, met een specialisatie voor zelfstandigen en vennootschappen in een KMO-omgeving. Samen met zijn partner is hij trotse ouder van twee kinderen.
Wealth manager & family officer
Jacco behaalde het diploma ‘bedrijfskunde financiële sector’ in Amsterdam en deed zijn stage in Antwerpen (de regio waarnaar hij in 2000 effectief verhuisde).
Hij zette zijn eerste carrièrestappen in de financiële sector bij ABN Amro en deed daar ervaring op binnen diverse functies zowel in Nederland als in België, gaande van sales adviseur binnen Treasury tot directeur private banking. Omdat hij echter het nauwe contact met de klanten miste, koos hij voor een nieuwe uitdaging bij een Belgische vermogensbeheerder als manager private banking, waar hij onder meer instond voor klantenrelaties met Nederbelgen, maar ook mede verantwoordelijk was voor het kantoor in Nederland.
Sinds november 2022 kan Jacco zijn vaardigheden en kennis ten volle benutten in zijn functie als family officer & wealth manager binnen Truncus.
Senior analyst equity & funds
Kristof De Graeve maakt sinds 2019 deel uit van het Truncus team. Dankzij meer dan 25 jaar ervaring als analist binnen de private banking sector heeft hij een brede kijk op de markt, sectoren en bedrijven. Als fundamenteel analist met kennis van behavioural finance en technische analyse streeft hij ernaar de verschillende disciplines met elkaar te verbinden en te vertalen naar concrete ideeën en portefeuilles. Van theorie naar praktijk en terug. Kristof is licentiaat in de handelswetenschappen met specialisatie Financieel Beleid & Beleggingsbeheer (magna cum laude), master in Financial Accounting & Corporate Finance (cum laude) en gecertificeerd Adviseur voor Familiebedrijven.
Private equity investment manager
Nicolas Boucquey trad in februari 2018 toe tot Truncus als family officer. Daarvoor heeft hij tweetal jaar ervaring opgedaan binnen het departement tax en estate planning bij BDO. Hij heeft een master in de rechten behaald aan de Ugent alsook een master-na-master in het fiscaal recht (cum laude) aan de Universiteit Antwerpen.
Risk & project officer
Backoffice medewerker vermogensbeheer
Erna Jansen ging na een opleiding HBO bedrijfsadministratie in Eindhoven aan de slag als secretaresse in een Nederlands bedrijf waar ze al snel opklom tot office manager. Enkele jaren geleden volgde ze de liefde mee naar België en zette ze haar carrière hier verder. Sinds eind 2021 maakt Erna deel uit van het Truncus-team waar ze haar jarenlange kennis en ervaring in de functie van backoffice medewerker vermogensbeheer kan toepassen.
Backoffice medewerker vermogensbeheer
Sarah Stuer is een administratieve duizendpoot die zich in diverse omgevingen weet te ontplooien dankzij haar leergierigheid. Ze was voorheen 7 jaar werkzaam bij een advocatenkantoor waar ze een vast aanspreekpunt was voor klanten en zorgde voor het gehele administratieve proces rond offertes. Daarnaast stond ze in voor het optimaliseren van processen en het opleiden van personeel rond deze vernieuwingen. Haar streven naar efficiëntie in combinatie met haar nauwkeurigheid zal zij ten volle kunnen benutten in de functie backoffice medewerker vermogensbeheer. Samen met haar partner is zij trotse ouder van een zoontje.
Interne boekhouding
Marketing & communication
Nathalie is sinds 2018 aan de slag als marketing- en communicatiemedewerker binnen Truncus. Na een masterdiploma in de meertalige communicatie, startte ze haar carrière in 2012 bij Tunap, als management assistant. In deze functie was ze actief binnen verschillende departementen. Bij Truncus is Nathalie verantwoordelijk voor alle interne en externe communicatie en zal ze door haar ervaring de strategische marketingvisie uitdragen over de gehele organisatie.
Management assistant
Emily startte in september 2022 als management assistant bij Truncus. In deze functie kan ze haar vaardigheden en verworven inzichten ten volle benutten.
Na het afronden van de middelbare school, besloot ze ook de ervaring van één jaar High School in Amerika mee te pikken. Daar leerde ze op jonge leeftijd zelfstandig te zijn en om te gaan met een andere levensstijl. Terug in België studeerde ze office management en behaalde ze het diploma management assistant (HUB).
Emily heeft al meer dan 10 jaar werkervaring als management assistant binnen verschillende departementen en voor diverse leidinggevenden. Door ondersteuning te bieden aan verschillende types van persoonlijkheden weet ze dat elke leidinggevende een andere aanpak nodig heeft om tot een efficiënte en vlotte samenwerking te komen.
Process & IT manager
Arnaud heeft een master in handelswetenschappen, met afstudeerrichting Finance & Risk (UGent). Hij werkte als dataconsultant bij TriFinance en Möbius waar hij met verschillende bedrijven en bedrijfsculturen in aanraking kwam en diverse tools leerde kennen om processen te optimaliseren. Daarnaast was hij 5 jaar lang partner bij StriveCloud waar hij als product manager het centraal punt was tussen de klant en het development team. Arnaud luistert aandachtig naar de noden van de klant en stemt de processen hierop af, een werkmethode die overeenstemt met de identiteit van Truncus.
Je bent met success ingeschreven op de nieuwsbrief.